top of page
14.png

KÖP OCH LEVERANSVILLKOR

På specialbeställningar kan leveranstiden ta upp till 30 dagar från att ordern är bekräftad. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor angående din leverans. Vi går efter Postnords rekommendationer.

För leveranser inom Sverige gäller angivet pris i SEK som inkluderar 25 % svensk moms.

FRAKTPRISER

På ROPAL erbjuder vi fri frakt på alla smycken över 500kr. 

 

KAN JAG SPÅRA MITT PAKET?

Fyll i det kollinummer du får med e-post på www.postnord.se för att spåra paket där leveransbesked meddelas och du kan följa leveranskedjan.

 

BRA ATT VETA

Vi skickar ett e-postmeddelande när ditt paket är skickat från oss. För närvarande skickar vi inom Sverige, Norge, Danmark och Finland. Önskar du få skickat till ett annat land, vänligen kontakta oss på kund@ropal.se, så hjälper vi dig.

 

LEVERANSVILLKOR

DELLEVERANS

Har du beställt flera varor kommer de i största möjliga mån sampaketeras. Blir det eventuell delleverans står ROPAL för den extra fraktavgiften.

 

GARANTI, RETUR OCH REKLAMATION

I ärenden gällande garanti/reklamation kontaktar du oss på kund@ropal.se.  ROPAL följer konsumentköplagens uppsatta regler för garantier och reklamationer. Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel. Garantin gäller inte vid skada orsakad av olyckor, oaktsamhet eller slitage. Faktura/ kvitto skall alltid uppvisas vid åberopande av garanti.

RETUR OCH BYTE AV VAROR

Som kund har du rätt att ångra ditt köp eller byta beställd vara inom 14 dagar från att du mottagit varan enligt Distansavtalslagen. Meddela oss på kund@ropal.se vid ångrat köp. Uppge ordernummer och namn, samt bifoga faktura/ kvittokopia. Undantag från detta är om varan är en specialbeställd eller kundanpassad vara, eller om varan har graverats. Är du osäker om det gäller dig är du välkommen att kontakta oss på kund@ropal.se. Återbetalning sker med samma betalsätt som vid köpet. Bytes- och ångerrätten gäller endast om varan är oanvänd och i ursprungligt skick.

Anser vi att du använt varan mer än nödvändigt för att prova dess egenskaper och funktion, är du skyldig att ersätta den värdeminskning som användningen medfört. Efter retur kontrollerar vi alla varor och om varan använts mer än nödvändigt drar vi av kostnaden för värdeminskningen som användningen medfört från det belopp som återbetalas. Eventuell plombering skall sitta kvar i ursprungligt skick och inte tagits bort vid något tillfälle. Eventuella askar och påsar ska också returneras. Faktura/kvitto finns kvar och måste kunna uppvisas. Vi fotar alla varor innan de lämnar vårt lager för att säkerställa varans skick och underlätta vid ångrat köp och reklamationer och försäkringsärenden.  All retur skall vara godkänd av ROPAL. Har du önskemål att byta en vara kontakta oss på kund@ropal.se 

FÄRGER

ROPAL kan inte garantera att färgåtergivning i vår webshop stämmer 100% överens med verkligheten. Dels beror det på att ädelstenar naturligt varierar i färg och dels kan det bero på färgåtergivningen i din webbläsare.

MÅTT


Var vänlig notera att mått på vår hemsida är ungefärligt angivna.

bottom of page